Skip to content

Palaudu raskausajasta

Toivelista Share
Share Course
Page Link
Share On Social Media

About Course

Hahmotatko kehosi, vatsalihakset ja lantionpohjan synnytyksen jälkeen? Joogan ja äitiysfysioterapian verkkokurssilla pääset lempeästi takaisin kehosi pariin – yhdistä harjoittelu vauva-arkeen sopivaksi kotonasi. Äitiysfysioterapian harjoitusliikkeet palauttavat keskivartalon tukea, vähentävät virtsankarkailua ja mahdollista erkaumaa sekä aktivoivat lantionpohjan lihaksia. Hinta: 79€.

3kk verkkokurssi sisältää lantionpohjan ja erkauman tutkimisen sekä harjoittelun videot, 12 joogavideo kokonaisuutta ja päivittyviä ekstravideoita. Kattava harjoitteluohjelma on käytössäsi 9kk ajan. Lisäksi voit liittyä facebook-ryhmäämme, jossa vastaamme viikottain esitettyihin kysymyksiin.

Alkeisjoogan liikeharjoitteet ja hengitysharjoitukset rentouttavat, lisäävät liikkuvuutta, edistävät kehotietoisuutta, palauttavat lantionpohjan lihasten toimintaa sekä voivat lievittää niska-hartia-selkäoireita. Et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta tai liikunnasta osallistuaksesi tälle verkkokurssille. Tämä kurssi on sinulle, jos tahdot yhdistää joogan ja fysioterapian hyödyt samaan pakettiin!

Verkkokurssi sisältää myös artikkeleita seksuaaliterapeutilta, kätilöltä synnytyskokemuskeskusteluista sekä imetysohjauksesta, lantionpohjan- ja äitiysfysioterapeutilta tietoutta raskausajasta palautumisesta, ja miksi hoitaa vauvaa vyöhyketerapeutin vastaanotolla tai miten hoidat sektioarpea.

Saat siis kattavan harjoitteluohjelman terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaisten rakentamalla verkkokurssilla – kurssi suositellaan aloitettavaksi n. 2kk synnytyksen jälkeen. Voit olla meihin kaikkiin yhteydessä vastaanotolla Oulussa tai etänä.
Tervetuloa mukaan!

Raskausajasta palautumiseen askarruttavissa asioissa voit varata ajan äitiysfysioterapeutin vastaanotolle Oulussa (varaa aika tästä linkistä) tai etäyhteyden kautta koko Suomeen (varaa aika tästä linkistä).

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Synnytyskokemus

Synnytyskokemuksella on merkitystäSynnytyskokemuksella on valtava vaikutus niin äidille, syntyneelle lapselle...

Lue

ASIANTUNTIJAT

Show More

Course Curriculum

Viikko 1

  • Ohjeet, facebook-ryhmä ja vastuuvapautus
  • VIIKON ARTIKKELI 1: Liikunta raskauden jälkeen
  • VIIKON ARTIKKELI 2: Vauvan kanssa vyöhyketerapiaan – Kätilö Niina Tapio
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu (fysioterapia)
    03:19
  • Erkauma (fysioterapia)
    04:08
  • Vältä näitä (fysioterapia)
    01:20
  • Jooga
    11:09
  • Sormitesti
  • Limakalvojen hoito, episiotomia ja sektioarpi

Viikko 2

  • VIIKON ARTIKKELI: Synnytyksen jälkikeskustelu – kätilö Tuisku Koskela
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu (fysioterapia)
    03:05
  • Lantionpohjan ja vatsalihasten aktivointi (fysioterapia)
    00:58
  • Jooga
    10:48
  • Repeämät
  • Laskeuma ja apuvälineet
  • Laskeumat ja harjoittelu
  • Virtsankarkailu – Virtsainkontinenssi

Viikko 3

  • VIIKON ARTIKKELI: Naisen seksuaalisuus synnytyksen jälkeen – seksuaalineuvoja Pirkko Moisio
  • Lantionpohjan lihasten maksimivoima
    01:19
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelun vaikutus seksuaaliseen mielihyvään
  • Jooga
    13:04
  • Yhdynnät synnytyksen jälkeen – kumppaniasi kunnioittaen

Viikko 4

  • VIIKON ARTIKKELI 1: Imetysohjaus ja kireät kielijänteet – kätilö Niina Tapio
  • Vatsalihasten toiminta ja erkauma – toiminnallinen keskivartalo
  • Vatsalihakset 1
    01:41
  • Vatsalihakset 2
    01:18
  • Hengitys- ja rentoutusharjoitus 1: luontainen hengitys
    05:10
  • Jooga
    13:53

Viikko 5

  • Mukavuutta joogaan – Wear NÈPRA
  • Artikkeli 1: Miksei vatsani litisty?
  • Vatsalihakset 1 (fysioterapia)
    02:15
  • Vatsalihakset 2 (fysioterapia)
    01:21
  • Vatsalihakset 3 ja vatsaontelon paineen säätely (fysioterapia)
    03:13
  • Hengitys- ja rentoutusharjoitukset 1 : luontainen hengitys
    05:10
  • Jooga
    15:21

Viikko 6

  • Artikkeli 1: Kehomme junaradat – äitiysfysioterapia
  • Nelinkontin harjoittelu 1 (fysioterapia)
    01:46
  • Nelinkontin harjoittelu 2 (fysioterapia)
    01:17
  • Nelinkontin harjoittelu 3 (fysioterapia)
    01:04
  • Nelinkontin harjoittelu 4 (fysioterapia)
    01:16
  • Hengitys – ja rentoutusharjoitukset 2 : luontainen vatsahengitys
    05:04
  • Jooga
    12:20

Viikko 7

  • Artikkeli 1 : venyttely
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu istuen 1 (fysioterapia)
    00:51
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu istuen 2 (fysioterapia)
    00:47
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu istuen 3 (fysioterapia)
    00:55
  • Hengitys- ja rentoutusharjoitukset 2 – luontainen vatsahengitys
    05:04
  • Jooga
    13:07

Viikko 8

  • Artikkeli 1: Jooga & Mindfulness
  • Lantionpohjan lihasten rentoutus ja venyttely 1: pallea ja hengitys (fysioterapia)
    01:21
  • Lantionpohjan lihasten rentoutus ja venyttely 2: lonkan koukistajat (fysioterapia)
    01:13
  • Lantionpohjan lihasten rentoutus ja venyttely 3: rintalihakset (fysioterapia)
    01:10
  • Lantionpohjan lihasten rentoutus ja venyttely 4: ylävartalo kierto ja syväkyykky (fysioterapia)
    00:57
  • Lantionpohjan lihasten rentoutus ja venyttely 5: ylävartalo kierto ja sisäreidet (fysioterapia)
    01:33
  • Hengitys- ja rentoutusharjoitukset 3: luontainen hengitys
    05:07
  • Jooga
    12:50

Viikko 9

  • Artikkeli: Erkauman kanssa
  • Toimivan parisuhteen perusteet – webinaari, Auli Hedman Life Coach
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu – nopeusvoima (fysioterapia)
    02:02
  • Hengitys- ja rentoutusharjoitukset 4: huomion kiinnittäminen
    04:53
  • Jooga
    15:16

Viikko 10

  • Itsensäjohtamisen ja ajanhallinnan perusteet – webinaari, Auli Hedman Life Coach
  • Löydätkö pakaralihaksesi? (fysioterapia)
    01:53
  • Pakaralihasten vahvistaminen 1 : lonkan ojennus polvi koukistettuna (fysioterapia)
    00:52
  • Pakaralihasten vahvistaminen 2 : simpukka (fysioterapia)
    01:27
  • Hengitys- ja rentoutusharjoitukset 5: yöunet
    05:36
  • Jooga
    12:52

Viikko 11

  • JOHDA ELÄMÄÄSI HENKILÖKOHTAISEN STRATEGIAN AVULLA – webinaari, Auli Hedman Life Coach
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu ja erkauman tunnustelu seisten 1 – fysioterapia
    02:10
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu seisten 2 – istumasta seisomaan (fysioterapia)
    00:39
  • Hengitys- ja rentoutusharjoitukset 6: Jännitys- ja rentoutus
    05:36
  • Jooga
    07:05
  • PMS, kuukautiset ja liikunta

Viikko 12

  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu kestävyysvoima 1 (fysioterapia)
    01:02
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu seisten 2 – kyykky (fysioterapia)
    00:57
  • Lantionpohjan lihasten harjoittelu seisten 3 – askelkyykky (fysioterapia)
    01:17
  • Hengitys- ja rentoutusharjoitukset 7: mielikuvamatka
    10:36
  • Jooga
    16:33

Jooga – Aurinkotervehdykset

  • Aurinkotervehdys 1 – alkeistaso
    02:59
  • Aurinkotervehdys 2 – jatko/keskistaso
    02:33

Juoksu synnytyksen jälkeen

  • Testiliikkeet

Tutkimustiedot ja lähteet

  • Fysioterapia
  • Jooga
  • Muut lähteet